SHE samarbetar med Upplevelseinstitutet som varje år tar fram olika siffror och statistik för hur bland annat SHE-lagen syns i media.
Nyss släpptes statistiken för det sista kvartalet 2018.
Där kan bland annat konstateras att:
* H65 Höör har fått överlägset flest bilder publicerad i digital media. 32 % av alla ligans lag har varit på Höörspelare - ett exponeringsvärde som fastställts till 2.904.850 kronor.
Det bör nämnas att långt ifrån alla medier är inräknade i statistiken, exempelvis finns inte flera lokala för oss viktiga medier med (Huvudtidningen Skånska Dagbladet, Lokaltidningen, Handbollskanalen, Skånesport - och diverse tidningar som publicerar TT-material).
Värt att nämna i sammanhanget är att H65 efter varje match och i varje pressutskickerbjuder samtliga medier färska matchbilder fria för publicering. Allt för att förbättra synligheten för både vårat och våra sponsorers varumärke. Rutinen är inarbetad sedan flera år tillbaka och det är glädjande att det ger resultat.
Vi vill från klubben härmed tacka de ideella krafter som gör detta möjligt. Christoffer Borg Mattisson, Martin Trobäck, Peter Månsson, Mikael Nilsson och Nisse Nilsson några som bidragit med tid och kompetens. Bilderna väljs ut med noggrannhet för att det ska fungera bra för media (actionbilder) samt för våra sponsorer (loggorna ska synas).
En synergieffekt är att även motståndarlagens lokalpress får gratis bilder från matchen, vilket synliggör även dem - vilket är positivt för damhandbollen i stort.
I tryckt media, som får en stadigt svagare ställning, har SHE-lagen generellt blygsammare antal bilder publicerade. H65 Höörs samlade exponeringsvärde beräknas till 667.890 kronor, en bra bit efter Boden och Önnered som synts väldigt mycket i sina lokal medier.
När det kommer till exponering i TV-sändningar har sammanlagt 2 timmar, 57 minuter och elva sekunder sänts från Sporthallen i Höör. Sammanlagt 3,6 miljoner människor har sett någon handboll från Höör under oktober-december 2018.
Lägg till bortamatcherna så har sammanlagt 6 timmar 31 minuter och 6 sekunder H65-handboll sänts i TV. Det gör 18 procent av den samlade TV-sända SHE-tiden (Sävehof har fått snäppet mer TV-tid).
Förhoppningen är att det under det första halvåret 2019, med många slutspelsmatcher och framför allt en eventuell SM-finalserie i upp till fem matcher, ska betydligt mer.
Vill DU vara med på H65 Höörs resa?
Kontakta media@h65.se så hittar vi en lösning som passar dig.